El full de ruta de la UGT: recuperar els drets perduts durant la crisi

El 15è Congrés Nacional de la UGT de Catalunya ha aprovat aquesta tarda per unanimitat la resolució “Un nou compromís: som el sindicat, som la UGT”. Aquesta resolució vol ser un full de ruta clar del sindicat per als propers anys, que pivotarà sobre quatre grans eixos: recuperar els drets perduts en aquesta crisi, assentar les bases del canvi de model productiu que el país necessita per a una recuperació amb garanties, reduir les desigualtats socials i laborals i enfortir el sindicat.

Així, la feina d’aquest nou mandat es basarà en els següents compromisos:

• COMPROMÍS per lluitar per la derogació de totes les reformes laborals i lleis restrictives dels drets fonamentals.
  • COMPROMÍS amb exigir un pla urgent, immediat amb pressupost i terminis per recuperar tots els drets perduts durant les retallades.
  • COMPROMÍS amb un salari mínim de ciutat a Barcelona, que sigui de 1.000 euros i que reparteixi la riquesa en aquesta ciutat amb gran solvència econòmica.
  • COMPROMÍS amb l’aprovació i aplicació del Pla de rescat +55; és hora de rescatar persones i no bancs.
  • COMPROMÍS amb una carta de drets i deures dels aturats i aturades que fixi un mínim d’orientador per aturat, i que estableixi un pla formatiu permanent en el temps.
  • COMPROMÍS amb les polítiques de reactivació econòmica i una aposta real per la indústria.
  • COMPROMÍS  amb els treballadors d’empreses integrals. Treballarem perquè s’equiparin les condicions laborals i salarials als treballadors de l’empresa contractant, igual que en el seu moment vam aconseguir amb les ETT.
  • COMPROMÍS amb un salari mínim de 1.000 euros.
  • COMPROMÍS amb una contractació pública que sigui exemplificant i que respecti els convenis col·lectius sectorials.

Podeu llegir la resolució ‘Un nou compromís: som el sindicat, som la UGT’ clicant sobre aquest enllaç.

Comments are closed.