camil-rosRos adverteix “que l’única fractura que existeix a Catalunya és la generada entre rics i pobres”

El nou secretari general de la UGT de Catalunya, Camil Ros, ha estat l’encarregat de posar el punt i final al 15è Congrés de la UGT de Catalunya, que se celebra des de dimecres al Centre Cultural Terrassa, en un discurs amb el qual ha volgut agrair el paper de Josep M. Àlvarez al capdavant del sindicat en els darrers 26 anys. Àlvarez, que també ha participat en la cloenda com a secretari de la UGT Confederal, ha tornat a recordar que el sindicat es prepara per a “una reforma interna extraordinàriament important”, que deixarà en tres les federacions, que s’articularan en “sectors forts i potents, que siguin la base de la nostra organització”.

Així mateix, Àlvarez ha carregat contra les polítiques d’austeritat de la UE i la crisi dels refugiats, que ha definit com a “indecent”. Pel que fa a l’Estat, ha reclamat la “necessitat de tenir un nou govern que miri a la classe treballadors i a les classes populars, per això cal que incorporin la derogació de les reformes laborals”.

En el seu primer discurs com a secretari general de la UGT de Catalunya, Camil Ros ha exigit canvis en les polítiques d’austeritat d’Europa, Espanya i Catalunya: “volem polítiques industrials, d’ocupació, de benestar, renda mínima per a tothom, etc. I no podem esperar”.

En aquest sentit, Ros també ha situat la necessitat que el salari mínim sigui de 1.000 euros per combatre la cronificació de la pobresa i l’explotació laboral legal causades per les reformes laborals. “Ara toca l’ofensiva sindical per recuperar tots els drets laborals que hem perdut en aquesta crisi”, ha remarcat.

Aprofitant la presència de la consellera de Treball, Dolors Bassa, Ros li ha recordat que “calen molts més inspectors de treball per poder lluitar contra els empresaris pirates”.

Pel que fa la situació actual que viu Catalunya, Camil Ros ha assegurat que la llengua és la millor eina de progrés social, i ha advertit: “L’única fractura que existeix a Catalunya és la generada entre rics i pobres”.